Ανάμεσα σε 4 οθόνες /

Παπαθανασόπουλος, Στέλιος

Ανάμεσα σε 4 οθόνες / Στέλιος Παπαθανασόπουλος. - Αθήνα : Καστανιώτης, 2020. - 283 σ. ; 24 εκ. - Επικοινωνία και κοινωνία / Καστανιώτης . - Επικοινωνία και κοινωνία (Καστανιώτης) .



Κατάλογος διαγραμμάτων και πινάκων -- Προλογικό σημείωμα -- Εισαγωγή -- Τα μέσα επικοινωνίας και το κοινό τους -- Η κατανάλωση των Μέσων Επικοινωνίας -- Οι νέες τεχνολογίες και η συμπεριφορά του κοινού -- Από τις μετρήσεις τηλεθέασης στα metrics και τους αλγόρυθμους -- Τηλεοπτικός προγραμματισμός και τηλεθέαση στην ψηφιακή εποχή -- Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης -- Μέσα επικοινωνίας και ενημέρωση -- Οι Ελληνες και τα μέσα επικοινωνίας -- Επίλογος στην εποχή των 4 οθονών -- Βιβλιογραφία.


Το επικοινωνιακό πεδίο αλλάζει τόσο ως προς το προσφερόμενο περιεχόμενο, όσο και ως προς τους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι ανακαλύπτουν, χρησιμοποιούν, καταναλώνουν και αλληλεπιδρούν με τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας. Δεν βλέπουμε πια τηλεόραση με προσήλωση όπως παλαιότερα. Δεν διαβάζουμε εφημερίδες, και ούτε ακούμε ραδιόφωνο πέραν του αυτοκινήτου. Αντίθετα, ενημερωνόμαστε και ψυχαγωγούμαστε όλο και περισσότερο από το διαδίκτυο και τις ιστοσελίδες του. Σχολιάζουμε τα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα και τα κοινοποιούμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορεί να μην αντέχουμε να βλέπουμε διαφημίσεις περισσότερο από μισό λεπτό και αλλάζουμε τηλεοπτικό σταθμό όταν δεν προκαλεί το ενδιαφέρον μας, αλλά παρακολουθούμε για ώρες συνεχόμενες τα επεισόδια των αγαπημένων μας σειρών που μας προφέρουν οι νέοι τηλεοπτικοί πάροχοι μέσω του διαδικτύου.
Σε οποιαδήποτε δεδομένη ημέρα ο μέσος πολίτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δεκάδες τηλεοπτικά κανάλια επίγεια ή δορυφορικά ή διαδικτυακά, ραδιοφωνικούς σταθμούς, εφημερίδες σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή κι ένα πλήθος από ιστοσελίδες. Στην πράξη το κοινό των μέσων κατακερματίζεται όλο και περισσότερο, ενώ η κατανάλωση του περιεχομένου των μέσων, είτε αυτό είναι ενημερωτικό είτε ψυχαγωγικό, γίνεται πλέον μπροστά από μια οθόνη, είτε αυτή είναι η παραδοσιακή τηλεοπτική οθόνη είτε ο φορητός υπολογιστής είτε το τάμπλετ ή το έξυπνο κινητό. Ποτέ άλλωστε στην ιστορία των επικοινωνιών το ίδιο περιεχόμενο δεν μπορούσε να καταναλωθεί από τέσσερις διαφορετικές οθόνες, και μάλιστα ταυτόχρονα, μέσα στο σπίτι ή έξω από το σπίτι, σταθερά ή εν κινήσει.
Το παρόν βιβλίο έχει στόχο να αναδείξει τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας αυτής επικοινωνιακής συνθήκης, καθώς η κατανάλωση του σύγχρονου περιεχομένου των μέσων επικοινωνίας επιτελείται "ανάμεσα σε 4 οθόνες". (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

9789600367171


Μέσα μαζικής ενημέρωσης
Μέσα μαζικής ενημέρωσης και τεχνολογία.
Μέσα μαζικής ενημέρωσης--Κοινό
Διαδίκτυο (Internet)--Κοινωνικές απόψεις
Κοινωνικά δίκτυα, Ηλετρονικά.
Μέσα μαζικής ενημέρωσης--Τεχνολογικές καινοτομίες

302.23
Πανεπιστήμιο Πατρών, Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, 265 04, Πάτρα
Τηλ: 2610969621, Φόρμα επικοινωνίας
Εικονίδιο Facebook Εικονίδιο Twitter Εικονίδιο Soundcloud