000 05692nam a22003497i 4500
999 _c124441
_d124441
001 3926
003 Gr-AtHEAL
005 20220225141800.0
006 m d
008 160413t2015 gr a fs 1 gre d
020 _a9789606030468
040 _cGr-AtHEAL
_dGR-PaULI
_bgre
_eAACR2
082 0 4 _223
_a909
100 1 _aΖάρρα, Ιλιάνα Θ.
_eσυγγραφέας
_91589
245 1 0 _aΑπό τον μεταβυζαντινό στον νεότερο ελληνικό πολιτισμό
_h[ηλεκτρονική πηγή] :
_bπαραδείγματα εικαστικής παραγωγής (16ος-20ος αιώνας) /
_cΖάρρα Ιλιάνα, Μεράντζας Χρήστος, Τσιόδουλος Στέφανος ; κριτικός αναγνώστης Ευαγγελία Σαμπανίκου ; γλωσσική επιμέλεια Σπυρίδων Καραμπάλης ; γραφιστική επιμέλεια Νικόλαος Κουμαρτζής ; τεχνική επεξεργασία Νικόλαος Ζήνας.
260 _aΑθήνα :
_bΣύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών,
_cc2015.
300 _a388 σ. :
_bεικ.
504 _aΠεριλαμβάνει βιβλιογραφίες και ευρετήριο.
520 _aΣτην παρούσα εργασία προσπαθούμε να εξετάσουμε, αναλύουμε και ερμηνεύσουμε με τα μεθοδολογικά εργαλεία της πολιτισμικής ιστορίας, της ανθρωπολογίας και της ιστορίας της τέχνης, με την επεξεργασία τριών παραδειγματικών περιπτώσεων στις οποίες αντιστοιχούν έντεκα κεφάλαια και για ένα χρονικό διάστημα τεσσάρων αιώνων (16ος-19ος αι.): α. τους σταδιακούς μετασχηματισμούς της ζωγραφικής μεταβυζαντινής παράδοσης χάρη στην όσμωση με τον περίγυρό της και τη νέα κοινωνικο-πολιτική και οικονομική πραγματικότητα που αναδύθηκε, αφομοιώνοντας εικαστικά στοιχεία της σύγχρονής της ευρωπαϊκής και οθωμανικής κουλτούρας, στοιχεία που παρουσιάζουν αισθητικό ενδιαφέρον και τα οποία διεύρυναν όχι μόνο τον κύκλο των θεμάτων της, την τεχνοτροπία της, αλλά και το διάκοσμό της, β. την κοσμική ζωγραφική οικιών της Μακεδονίας ως στοιχείο της πολιτισμικής δραστηριότητας του αστικού κόσμου, σε μια προσπάθεια ανάδειξης του φαινομένου της διακοσμητικής ζωγραφικής, με την εξέταση των μορφολογικών και τυπολογικών χαρακτηριστικών των κοσμικών τοιχογραφιών σε οικίες που μας επιτρέπουν να εντάξουμε τις τοιχογραφίες σε ευρύτερες διακοσμητικές ομαδοποιήσεις, στο πλαίσιο μιας εικαστικής γλώσσας η οποία αναπτύχθηκε στους κόλπους της οθωμανικής αυτοκρατορίας, αλλά και την κοινωνική και ιδεολογική λειτουργικότητα του διακοσμητικού φαινομένου, γ. αναπαραστάσεις του χρόνου που αποκαλύπτουν νέες όψεις τόσο του ανθρωπολογικού όσο και του εκκλησιαστικού χρόνου, οι οποίες αναδεικνύουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της μεταβυζαντινής κοινωνίας, ιδωμένης μέσα από το πρίσμα της ιστορίας των ιδεών που τις συγκροτούν. Ζητούμενο στην ουσία είναι η ίδια η κοινωνία και ο τρόπος με τον οποίο ο χρόνος στις ποικίλες του εκφάνσεις ενσωματώνεται στη συνείδησή της, προσδιορίζοντας την ίδια της την πραγματικότητα. Η θεώρηση εδώ του ανθρωπογενούς χρόνου εστιάζεται στη χρήση και τη βίωσή του από τις προβιομηχανικές κοινωνίες.
650 4 _911516
_aΠολιτισμός
_xΙστορία
650 4 _aΑνθρωπολογία
_xΙστορία
_9156018
650 4 _985223
_aΤέχνη και ανθρωπολογία
700 1 _aΜεράντζας, Χρήστος Δ.
_eσυγγραφέας
_912544
700 1 _9141786
_aΤσιόδουλος, Στέφανος,
_d1968-
_eσυγγραφέας
700 1 _aΣαμπανίκου, Εύη Δημ.
_d1965-
_eκριτικός αναγνώστης
_912555
700 1 _9156020
_aΚαραμπάλης, Σπυρίδων
_eεπιμελητής
700 1 _9156021
_aΚουμαρτζής, Νικόλαος
_eσχεδιαστής
700 1 _9156022
_aΖήνας, Νικόλαος
_eάλλη ιδιότητα
856 4 0 _uhttps://repository.kallipos.gr/handle/11419/3926
_yΠλήρες Κείμενο - Full text
942 _2ddc
_cERS
998 _cΛΟΤΣΑΡΗ
_d2016-07