000 | 05692nam a22003497i 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c124441 _d124441 |
||
001 | 3926 | ||
003 | Gr-AtHEAL | ||
005 | 20220225141800.0 | ||
006 | m d | ||
008 | 160413t2015 gr a fs 1 gre d | ||
020 | _a9789606030468 | ||
040 |
_cGr-AtHEAL _dGR-PaULI _bgre _eAACR2 |
||
082 | 0 | 4 |
_223 _a909 |
100 | 1 |
_aΖάρρα, Ιλιάνα Θ. _eσυγγραφέας _91589 |
|
245 | 1 | 0 |
_aΑπό τον μεταβυζαντινό στον νεότερο ελληνικό πολιτισμό _h[ηλεκτρονική πηγή] : _bπαραδείγματα εικαστικής παραγωγής (16ος-20ος αιώνας) / _cΖάρρα Ιλιάνα, Μεράντζας Χρήστος, Τσιόδουλος Στέφανος ; κριτικός αναγνώστης Ευαγγελία Σαμπανίκου ; γλωσσική επιμέλεια Σπυρίδων Καραμπάλης ; γραφιστική επιμέλεια Νικόλαος Κουμαρτζής ; τεχνική επεξεργασία Νικόλαος Ζήνας. |
260 |
_aΑθήνα : _bΣύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, _cc2015. |
||
300 |
_a388 σ. : _bεικ. |
||
504 | _aΠεριλαμβάνει βιβλιογραφίες και ευρετήριο. | ||
520 | _aΣτην παρούσα εργασία προσπαθούμε να εξετάσουμε, αναλύουμε και ερμηνεύσουμε με τα μεθοδολογικά εργαλεία της πολιτισμικής ιστορίας, της ανθρωπολογίας και της ιστορίας της τέχνης, με την επεξεργασία τριών παραδειγματικών περιπτώσεων στις οποίες αντιστοιχούν έντεκα κεφάλαια και για ένα χρονικό διάστημα τεσσάρων αιώνων (16ος-19ος αι.): α. τους σταδιακούς μετασχηματισμούς της ζωγραφικής μεταβυζαντινής παράδοσης χάρη στην όσμωση με τον περίγυρό της και τη νέα κοινωνικο-πολιτική και οικονομική πραγματικότητα που αναδύθηκε, αφομοιώνοντας εικαστικά στοιχεία της σύγχρονής της ευρωπαϊκής και οθωμανικής κουλτούρας, στοιχεία που παρουσιάζουν αισθητικό ενδιαφέρον και τα οποία διεύρυναν όχι μόνο τον κύκλο των θεμάτων της, την τεχνοτροπία της, αλλά και το διάκοσμό της, β. την κοσμική ζωγραφική οικιών της Μακεδονίας ως στοιχείο της πολιτισμικής δραστηριότητας του αστικού κόσμου, σε μια προσπάθεια ανάδειξης του φαινομένου της διακοσμητικής ζωγραφικής, με την εξέταση των μορφολογικών και τυπολογικών χαρακτηριστικών των κοσμικών τοιχογραφιών σε οικίες που μας επιτρέπουν να εντάξουμε τις τοιχογραφίες σε ευρύτερες διακοσμητικές ομαδοποιήσεις, στο πλαίσιο μιας εικαστικής γλώσσας η οποία αναπτύχθηκε στους κόλπους της οθωμανικής αυτοκρατορίας, αλλά και την κοινωνική και ιδεολογική λειτουργικότητα του διακοσμητικού φαινομένου, γ. αναπαραστάσεις του χρόνου που αποκαλύπτουν νέες όψεις τόσο του ανθρωπολογικού όσο και του εκκλησιαστικού χρόνου, οι οποίες αναδεικνύουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της μεταβυζαντινής κοινωνίας, ιδωμένης μέσα από το πρίσμα της ιστορίας των ιδεών που τις συγκροτούν. Ζητούμενο στην ουσία είναι η ίδια η κοινωνία και ο τρόπος με τον οποίο ο χρόνος στις ποικίλες του εκφάνσεις ενσωματώνεται στη συνείδησή της, προσδιορίζοντας την ίδια της την πραγματικότητα. Η θεώρηση εδώ του ανθρωπογενούς χρόνου εστιάζεται στη χρήση και τη βίωσή του από τις προβιομηχανικές κοινωνίες. | ||
650 | 4 |
_911516 _aΠολιτισμός _xΙστορία |
|
650 | 4 |
_aΑνθρωπολογία _xΙστορία _9156018 |
|
650 | 4 |
_985223 _aΤέχνη και ανθρωπολογία |
|
700 | 1 |
_aΜεράντζας, Χρήστος Δ. _eσυγγραφέας _912544 |
|
700 | 1 |
_9141786 _aΤσιόδουλος, Στέφανος, _d1968- _eσυγγραφέας |
|
700 | 1 |
_aΣαμπανίκου, Εύη Δημ. _d1965- _eκριτικός αναγνώστης _912555 |
|
700 | 1 |
_9156020 _aΚαραμπάλης, Σπυρίδων _eεπιμελητής |
|
700 | 1 |
_9156021 _aΚουμαρτζής, Νικόλαος _eσχεδιαστής |
|
700 | 1 |
_9156022 _aΖήνας, Νικόλαος _eάλλη ιδιότητα |
|
856 | 4 | 0 |
_uhttps://repository.kallipos.gr/handle/11419/3926 _yΠλήρες Κείμενο - Full text |
942 |
_2ddc _cERS |
||
998 |
_cΛΟΤΣΑΡΗ _d2016-07 |